اتومبیل های خودران اچ پی چگونه کار می کنند؟

0
اتومبیل های خودران  اچ پی چگونه کار می کنند؟
اتومبیل های خودران چگونه کار می کنند؟
موج آینده ممکن است اتومبیل هایی باشد که در واقع خودشان رانندگی می کنند ، اما برای بسیاری از ما هنوز یک مفهوم جدید است. فناوری چگونه کار می کند؟ آیا اتومبیل های خودران ایمن محسوب می شوند؟ بیاموزید چه چیزی این تغییر را در اتومبیل بسیار هیجان انگیز می کند و چگونه می تواند بر نحوه ورود شما به محل کار یا تحصیل تأثیر بگذارد.

اتومبیل های خودران چیست؟
اگرچه این اصطلاح ممکن است بیانگر این باشد که اینها اتومبیل هایی هستند که می توانند بدون کمک انسان کار کنند ، اما حقیقت این است که حتی برای این وسایل نقلیه جدید سطح زیادی از استقلال وجود دارد. در حال حاضر ، اتومبیل ها تقریباً کاملاً با جهت انسانی کار می کنند ، اگرچه برخی از ویژگی های ایمنی پیشرفته تر می توانند به تنهایی آغاز شوند ، از جمله کنترل سرعت ، آگاهی از خط و ترمزگیری.
همچنین یک سطح رانندگی نیمه خودکار وجود دارد که جدیدترین فناوری از آن استقبال کرده است. این اتومبیل ها با راننده ای کمی ایمن هستند که در صورت لزوم نظارت و کمک می کنند. یک اتومبیل در این رده ممکن است در شرایط عادی و بدون کمک از یک جاده مستقیم عبور کند ، اما اگر وسیله نقلیه با تغییر ناگهانی جهت یا شرایط روبرو شود ، یک انسان باید آن را تحویل بگیرد.
دسته ای از اتومبیل هایی که بیشتر مردم هنگام صحبت در مورد وسایل نقلیه خودران فکر می کنند ، خودرویی است که دارای فناوری رانندگی کاملاً بدون کمک است. چشم انداز این خودروها ممکن است روزی شامل کارکردن آنها بدون کمک راننده به هیچ وجه و یا حتی در خودرو باشد.

 

 
 

 


اتومبیل های خودران چگونه کار می کنند؟
صرف نظر از اینکه یک اتومبیل واقعاً چقدر خودمختار است ، فناوری که حتی به کمترین ویژگی های خودرانگی اجازه می دهد یکسان باشد. بیایید نگاهی به برخی از این ویژگی ها بیندازیم.
1. سنجش و جمع آوری داده ها
ماشین باید محیط اطراف خود را اسکن کند. بسته به سازنده و تعداد زیادی ، این فناوری ممکن است شامل لیزر ، دوربین پیشرفته ، رادار ، سونار و تشخیص نور باشد. هرچه سنسورها بیشتر باشد ، تصویری که ماشین می تواند از عوامل بیرونی بهتری داشته باشد. این سنسورها سرعت ، زمین و مجاورت با اشیا other دیگر را اندازه گیری می کنند تا یک نقشه دیجیتالی از آنچه در زمان واقعی در اطراف خودرو اتفاق می افتد ، ایجاد کنند.
2. تجزیه و تحلیل داده ها
تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط تجهیزات سنجش به کامپیوتر ماشین یا مغز می رسد ، جایی که برنامه های نرم افزاری قدرتمند آن را پردازش می کنند. این نرم افزار همه کارها را مرتب می کند ، مسیر عملیاتی را تعیین می کند و مسیر رانندگی توصیه شده را به قسمت هایی از اتومبیل که در واقع رانندگی می کنند ، می فرستد. همه اینها را می توان بدون درگیر شدن یک انسان انجام داد.
3. کنترل ها
همه وسایل نقلیه از محرک ها برای کنترل مکانیک رانندگی و کارهای کمکی مانند خنک کننده و مکانیزم قفل در استفاده می کنند. و برای اتومبیل های خودمختار ، محرک ها بیشتر متمرکز بر اطمینان از عملکرد صحیح سرعت ، ترمز و فرمان هستند. به جای اینکه راننده روی پدال گاز فشار بیاورد ، مستقیماً به محرک گفته می شود که از مغز ماشین چه کاری انجام دهد.
گرچه این روند ساده به نظر می رسد و ممکن است باشد ، اما در نقاط مختلف درایو برای اسکن ، تفسیر و تنظیم مسیر رانندگی ماشین چیزهای زیادی در جریان است. به عنوان مثال ، در حالی که می دانیم عبور از کیسه زباله در وسط جاده اشکالی ندارد ، آیا اتومبیل خودران این موضوع را می داند؟
فقط از طریق الگوریتم های پیشرفته و قوانین داده ، خودرو می تواند تفاوت بین تهدید واقعی و چیزی را که نباید مسیر وسیله نقلیه را تغییر دهد ، بداند. حتی چیزی به اندازه دانستن دوچرخه کودک از موتور سیکلت به کدگذاری اضافی نیاز دارد تا نتیجه قابل قبولی ایجاد کند. ترکیبی از نرم افزار و سخت افزار مناسب نحوه کار اتومبیل های خودران در شرایط دائماً متغیر است.

 

 
 

 


4. ماشین متصل
جنبه دیگر در مرکز فن آوری خودران بودن ، اتصال است. این اتومبیل ها به گونه ای طراحی شده اند که روزی می توانند با سیستم های پیشرفته ای مانند GPS یا خدمات اضطراری و همچنین با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. داشتن "مکالمه" اتومبیل ها با یکدیگر در جاده ها یکی از راه های جلوگیری از تصادفات و جابجایی ترافیک در موثرترین الگوی جریان است.

مزایای اتومبیل های خودران
فیلم های علمی تخیلی ممکن است شما را به این باور برساند که این اتومبیل های آینده تمام نیاز به رانندگان را برطرف می کنند ، افراد حرفه ای تاکسی را جایگزین می کنند و حتی وظایف شما را برای شما انجام می دهند. حقیقت ، بسیار متعادل تر است. روشی که ما می توانیم با خیال راحت از اتومبیل های خودران در دهه آینده استفاده کنیم ، گسترش دهنده نحوه استفاده ما از فناوری پیشرفته اتومبیل خواهد بود.
در اینجا برخی از مزایایی که این خودروها به طور بالقوه ارائه می دهند وجود دارد:
- کمتر تصادفات ناشی از خطای راننده مانند قضاوت در مورد فاصله اتومبیل یا رانندگی هنگام ارسال پیام کوتاه
- بهبود جریان ترافیک و ازدحام کمتر که ناشی از رفتار خودخواهانه رانندگی است
- مصرف سوخت کمتر در نتیجه الگوی رانندگی کارآمدتر مانند شتاب گیری و ترمزگیری
- زمان بیشتری از عدم رانندگی یا گیر افتادن در ترافیک به دست می آورید
- فرصت هایی برای افراد دارای تحرک یا چالش های ذهنی برای رفتن به جایی که می خواهند
- ضایعات مالی کمتری در نتیجه دادخواستهای گران قیمت ، هزینه های پزشکی و ادعاهای مالکیت ناشی از حوادث
به تمام مشکلات ناشی از خطای راننده فکر کنید. گرچه همه آنها با فناوری حل نمی شوند ، اما ممکن است بسیاری از آنها حل شوند. دادن آزادی بیشتر به مردم برای پول کمتر با خطرات مرگبار کمتر ، یک لیست جذاب از مزایا است. با پیشرفت فناوری ، این احتمالات به خوبی می توانند به واقعیت تبدیل شوند.

 

 
 

 


آیا اتومبیل های خودران ایمن هستند؟
مردم می توانند هنگام درک مفهوم اتومبیل بدون هیچ گونه پاسخگویی انسانی ، کاملاً دلهره داشته باشند. مفید است که به این اتومبیلها کمتر به عنوان یک رویکرد "همه یا هیچ چیز" فکر کنید بلکه به عنوان مقیاس کشویی استقلال عمل می شود. شرکت های بزرگی مانند گوگل و اوبر سخت تلاش می کنند تا سوزن را روی کارهایی که اتومبیل ها می توانند بدون مراقبت انجام دهند ، جابجا کنند. تلاش آنها نشان می دهد که بسیاری از کارهای رانندگی که هر روز انجام می دهیم می تواند به مغز ماشین سپرده شود.
این فعالیت ها را می توان با خیال راحت در محیط های کنترل شده کنترل و کامل کرد ، به طوری که روزی ، وقتی در تصمیم گیری خود برای رانندگی دچار مشکل می شویم ، می توانند به ما در رانندگی کمک کنند. قانون گذاران ایالتی و فدرال نیز چشم خود را به بازار معطوف دارند. بیمه های اتومبیل برخی از ویژگی ها را توزین کرده اند و از ویژگی های ساده تری پشتیبانی می کنند که می تواند از تصادف جلوگیری کند یا به پارک بهتر کمک کند.
برخی به جای س ofال از ایمن بودن این اتومبیل های پیشرفته ، آیا "آیا هیچ خودرویی ایمن نیست؟" پیشرفت های انجام شده برای محافظت از مردم در برابر حوادث رانندگی منحرف یا بدتر شدن توانایی رانندگی می تواند فرصتی برای بهبود ایمنی تلقی شود. اتومبیل خودران ممکن است این فرصت باشد.

آینده وسایل نقلیه خودران
اعتماد بیش از حد به سیستم های یک وسیله نقلیه خودمختار ، چند چالش بسیار واقعی دارد. اگر برای انجام بهترین انتخاب در حرکت به هر سنسور یک ماشین خودران نیاز باشد ، اگر برف ، باران یا یخ سنسورها را بپوشاند چه اتفاقی می افتد؟
همچنین بحث از زمین ها و محیط های مختلف برای مناطق مختلف جغرافیایی وجود دارد. آیا خودرویی که در شهر نیویورک خوب رانندگی می کند می تواند در روستای نبراسکا نیز عملکرد خوبی داشته باشد؟ قوانین رانندگی ایالتی و محلی را با هم اضافه کنید ، و می بینید که تمام متغیرهای احتمالی رانندگی با ماشین به مدتی زمان می برد.
انسانها هنگام رانندگی تصمیمات بسیاری می گیرند که بدون اینکه ما واقعاً در سطح آگاهانه بدانیم اتفاق می افتد. هر یک از اینها باید در ماشین برنامه ریزی شود. اگرچه این امکان وجود دارد ، سوئیچ به اتومبیل های خودران به تدریج اتفاق می افتد و مدتها قبل از خرید ماشین خودران خود از نمایندگی محلی ، در سطح صنعتی یا تجاری اتفاق می افتد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    703 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir